Menu
Zalando expanduje na 6 trhů, včetně Slovenska – chce ztrojnásobit počet partnerů

Zalando expanduje na 6 trhů, včetně Slovenska – chce ztrojnásobit počet partnerů

4 minuty čtení

Zalando e-shop funguje již v 17 zemích Evropy. Velký výběr značkového oblečení, příznivé ceny i možnost vrácení zdarma mají za následek miliony spokojených zákazníků. Od roku 2018 si mohou služeb Zalanda užívat také Češi. Společnost nyní plánuje expandovat na další evropské trhy. Které to jsou?

Zalando vzniklo v roce 2008 v Německu. Funguje jako platforma, na které se střetává nabídka mnoha různých značek, jako je Vero Moda, Nike, Tommy Hilfiger, Lacoste nebo Calvin Klein. Jedná se o spolehlivý e-shop, což dokládají i Zalando recenze.

V posledních letech se e-shop snaží ve svém sortimentu vyčlenit více místa pro udržitelnou módu. Nyní tato móda tvoří 16 % nabídky, plány do budoucna však hovoří téměř o jedné čtvrtině.

Zalando se angažuje také v prodeji módy z druhé ruky. Zatím na pěti evropských trzích nabízí módní kousky z kategorii „pre-owned“, tedy již použitých produktů, které však mohou ještě dobře posloužit.

TIP: České e-shopy s módou si získávají stále větší popularitu, kromě Zalanda lze také oblečení nakoupit například na e-shopech Mohito, Zara či Camaieu.

Také český prodejce módy ZOOT expanduje do zahraničí. Tato firma se rozhodla pro expanzi do tří zemí najednou a do konce roku očekává obrat 85 milionů korun. Další změnou je zrušení ZOOT Výdejen radosti, které jsou nyní nahrazeny partnerskými módními obchody.

Zalando v číslech

I navzdory pandemii se Zalandu v posledním roce velmi dařilo, rostly počty zákazníků i tržeb. Počet zákazníků dosáhl již 38,7 milionů, maximálních čísel se dotkl také hrubý objem zboží, ten v minulém roce činil 10,7 miliard euro.

Prodejny jsou kvůli pandemii zavřené, e-shopům se tak zvyšují tržby.

Tato čísla představovala v meziročním srovnání až 30,4% růst. Ambice německé oděvní společnosti však sahají mnohem dál. Do roku 2025 chce zvýšit hrubý objem zboží až na 30 miliard euro a získat 10% podíl na trhu s módou.

Během pandemie se velmi dařilo také jiným e-shopům. Online tržiště eBay vzroslo za minulý rok o 21 % a přilákal také Čechy. Momentálně na eBay prodává zboží 7 tisíc Čechů.

Nyní však zpět k Zalandu. Pro plánovaný enormní růst je nutné expandovat také do dalších zemí Evropy, a tak v budoucnu budou moci módu ze Zalanda oblékat i obyvatelé dalších šesti zemí.

Expanze Zaladna na nové trhy

Jak již bylo řečeno, momentálně oděvní společnost Zalando funguje na 17 trzích Evropy. Napříč Evropou má také svá logistická centra, například pro Českou republiku je momentálně určeno logistické centrum v Polsku.

E-shopu Zalando se nyní dočkají také další ze zemí východní Evropy. Společnost plánuje expanzi do těchto zemí:

  • Slovensko
  • Chorvatsko
  • Slovinsko
  • Lotyššsko
  • Litva
  • Estonsko

V následujícím roce by mělo na řadu přijít také Maďarsko společně s Rumunskem. Podobně se chystá do dalších evropských expandovat také Zoot. Populární český e-shop Zoot bude nově dostupný v Chorvatsku, Slovinsku a Rumunsku.

Expanze na nové trhy není jedinou investicí, kterou Zalando pro svůj růst plánuje podniknout. Chystá také rozšíření služeb v rámci tzv. Connected Retail.

Zalando – Connected Retail

Zalando se chce rovněž zaměřit na růst svého online módního tržiště Connected Retail, na kterém probíhá partnerský prodej. co-CEO Zalanda o tržišti mluví jako o propojení online a offline prodeje, které zákazníkům přináší přidanou hodnotu.

Do Connected Retail se může zapojit kterýkoliv prodejce a nabízet svůj sortiment online s využitím platformy, kterou Zalando poskytuje. K jeho nabídce se pak dostane více zákazníků, než kdyby si založil vlastní e-shop.

Online tržiště jsou mezi zákazníky velmi oblíbeným konceptem. Na podobném principu fungují čínské e-shopy, které taktéž sdružují nespočet různých obchodníků. Na tržištích jako je AliExpress nebo Wish, tak mají zákazníci nabídku mnoha obchodníků na jednom místě.

Mimo veškeré nabídky přehledně na jednom místě mají eshopy ještě další výhodu. Zákazníci si mohou přímo na eshopu přečíst recenze lidí, kteří produkt zakoupili před nimi. Například recenze Shein jsou velmi rozporuplné, ale naopak recenze AliExpressu jsou převážně pozitivní, stejně jako u Wish.

Na online tržištích mají zákazníci tisíce produktů na jednom místě.

Do Connected Retailu se v minulém roce zapojilo již 3 400 prodejců, toto číslo plánuje Zalando v příštích letech až ztrojnásobit. Součástí programu je výhradně kvalitní móda, levné oblečení z Číny tu tak zájemci nenaleznou.

Online tržiště začalo své působení v Německu a Nizozemsku, nyní funguje také v Polsku, Španělsku, Švédsku, Dánsku, Finsku a Norsku.

S online tržištěm se Zalando rovněž chystá rozšiřovat do dalších zemí, expanze na český trh se však bohužel v dohledné době konat pravděpodobně nebude.

Zalando e-shop

Zalando je v Česku velmi populárním e-shopem. Není se čemu divit, v jeho sortimentu se nachází více než 1 900 známých značek od těch levnějších, jako je Bershka či Stradivarius, až po luxusní, jako je Armani či Prada.

Mimo oblečení všeho druhu, zde zákazníci naleznou také tisíce módních doplňků i kvalitní značkovou obuv.

Zalando je také oblíbené z důvodu velkého množství slev, díky kterým lze značkové oblečení získat za zlomek jeho původní ceny. Například ve výprodejích lze narazit na kousky zlevněné až o 50 %.

Doprava ze Zalanda je zcela zdarma a zboží k novému majiteli dorazí v průběhu 2-5 dnů od objednání prostřednictvím PPL. Bezplatné je také vrácení zboží, které rovněž probíhá přes PPL Parcelshopy.

Za doporučení stojí například také Zalando Lounge. Což by se dalo nazvat jako prodej outletového zboží nebo posledních kusů za snížené ceny. Zde jsou pravidelně vydávány kolekce a slevové akce a to buď na konkrétní značky nebo na danou kategorii zboží.

Není tak třeba čekat například na slevový kód Stradivarius, ale tuto značku lze nakoupit po určitou dobu stanovenou prodejcem za výhodnější ceny.

Poslední aktualizace: 24. 03. 2021