Menu

3 roky od startu slevovych serveru – co bude dale?

1 minuta čtení

Tento mesic to jsou 3 roky od startu prvnich slevovych serveru – dobra prilezitost trochu bilancovat. Posledni dobou hodne premyslim, jakym smerem se vydaji hromadne slevy a slevove servery na ceskem internetu.

Prestoze internetova odborna verejnost nepatri mezi fanousky slevovych serveru, u lidi si oblibu nasly – nejvetsi hraci maji navstevnost pres milion visits mesicne a na slevovych serverech nakupuji 3/4 internetovych uzivatelu. Stale se bavime o rostoucim oboru – at uz letosni obrat bude 3,5 nebo 4 miliardy korun.

Co je zasadni, tak slevovy obor dokaze vydelavat zajimave penize. Staci se podivat na spendy slevovych hracu v reklame – online i offline. Pokud tohle marketingove tempo bude pokracovat, tak bych to skoro tipoval na letosni trzby kolem tech 4 miliard Kc.

Velmi se meni struktura prodeju:

  1. Sluzby – tj. slevy do restauraci, na masaze, kulturu, atd. – tj. slevy, ktere rozjely slevovou horecku uz dneska prodava v podstate jen Slevomat. Vetsina slevacu od Sluzeb ustoupila – vykupto.cz ve vetsine mest zobrazuje nabidky z cele CR (Zbozi), nakupvakci.cz nabizi ze Sluzeb slevy do restauraci, pepa.cz v novem designu uz taky nevenuje Sluzbam vyznamny prostor.
  2. Zbozi – tvori v letosnim roce vice nez polovinu prodeju a je to nejvice rostouci vertikala v oboru. Ze slevovych serveru se stavaji stale viditelneji eshopy s akcnimi vyrobky.
  3. Cestovani – velky vliv sezonnosti. Aktualne velmi solidni prodeje (jaro a leto jsou pro Cestovani na internetu žně). Nejspis stabilni pilir slevoveho oboru – cestovani na internetu je dlouhodobe silny obor.
  4. Moda – asi jedna z nejvyznamnejsich veci, kterou se odlisuji ceske slevove servery od Grouponu. Moda neni jednoducha vertikala – komplikace s variantami obleceni, bot, doplnku, reklamacemi. V pripade Mody maji slevove servery navic silnou konkurenci v podobe zavedenych hracu jako Big Brands nebo Fashion Days. Nicemne trzby v Mode jdou nahoru a prostor pro rust je velky.

Osobne vidim vyvoj slevovych serveru docela pozitivne. Nejde o lehky biz, ale co je dneska lehky biz? Jsem presvedceny, ze ti nejlepsi muzou vydelavat velmi solidni penize. Podobne v pripade slevovych srovnavacu, kde jsme se spustenim naseho reklamniho reseni TopTrack.cz trochu rozvirili stojate vody a nabidli slevovym serverum a srovnavacum dalsi moznosti, jak zlepsit sve vysledky.

Poslední aktualizace: 22. 04. 2013