Menu

Chybicka za 150.000 Kc

1 minuta čtení

Posledni mesic me velmi trapil jeden nas leadgen projekt. Slo o projekt, ktery nejakou dobu fungoval slusne – generoval obrat i zisk, spoluprace se rozvijela spravnym smerem, videli jsme prostor pro dalsi rust spoluprace. Pred mesicem se situace zmenila a cisla prestala vychazet. Ze zisku se stala ztrata.

Prvni tyden si rikate, ze to muze byt nejaky vykyv – kontrolujete, testujete, vse vypada v poradku. Druhy tyden zacinate byt nervozni – dobre vite, ze klient s leady pocita, ma na ne nastavene procesy a lidi. Investujete do spoluprace penize a i kdyz projekt generuje druhym tydnem cervena cisla, tak porad drzite plus/minus podobne objemy leadu, jako drive.

Treti tyden je jeste trochu mene prijemny. Nechapal jsem, co se deje, proc projekt nefunguje. Rano i vecer jsem pravidelne sedel nad weby i marketingem. Stoural jsem do vseho, co me jen napadlo. Chodil jsem spat o neco pozdeji, abych mel vice casu hledat problem. Trvalo to jeste nekolik dalsich dni a nakonec jsem orisek rozlousknul – kdyz jsem byl na dovolene, pridala se na web nova stranka s par odstavci, ktere snizovaly atraktivitu projektu, konverze postupne klesly az na polovinu a to byl rozdil ve vysledcich mezi cervenymi a cernymi cisly.

Celkem nas tahle chybka stala asi 150.000 Kc v hrube marzi (o poradnu kus vice penez v obratu). Dalsi ztrata byla v tom obrovskem mnozstvi casu, co jsme do hledani chyby investovali – tento cas by se dal zuzitkovat mnohem lepe jinde a mohl vydelat firme dalsi penize.

Tohle je podle me vec, ktera dobre ukazuje jedno z uskali internetovych projektu. U internetoveho businessu je podle me slozitejsi hledat chyby, ve srovnani s offline businessem. Staci docela skryta drobnost – chyba ve formulari, chyba pri platebnim procesu, nesmyslny odstavec textu na spatnem miste – a misto fungujiciho projektu generujiciho firme penize, mate potize. Je to strasne zajimave a zaroven trochu desive.

Poslední aktualizace: 09. 09. 2013