Menu
HR Večer #3: Nástroje a techniky talent sourcingu v roce 2018

HR Večer #3: Nástroje a techniky talent sourcingu v roce 2018

3 minuty čtení

V úterý 18. září se po prázdninové přestávce konal v pořadí již třetí HR večer! Tentokrát se zúčastnilo okolo čtyřiceti lidí z oboru HR, jak z velkých, tak z menších firem. Potěšilo mě, že dorazily také známé tváře – někteří na naše HR večery chodí již pravidelně, ale samozřejmě dáváme prostor i novým zájemcům. Stejně jako v případě předchozích akcí, také tentokrát jsme kvůli velkému zájmu museli některé lidi odmítnout. To nás moc mrzí, jenže je to nezbytné pro efektivní průběh akce.

Tématém večera byly nástroje a techniky talent sourcingu v roce 2018. Prvním přednášejícím byl Josef Kadlec ze společnosti GoodCall. Připravil si pro nás vyčerpávající prezentaci plnou tipů a triků, jak lze získat spoustu kontaktů. Také ukázal, jak správně jednat s uchazečem, který se na pozici přihlásí ve dvě hodiny v noci. Ukázalo se totiž, že je lepší okamžitá odpověď od robota, než pomalá od člověka. Proto jsou nyní velkým trendem chatboti, Pepa Kadlec nás tedy vzdělal o programech, přes které lze jednoduchého chatbota vytvořit.

Další část workshopu byla věnována vyčerpávajícímu recruitingu. Předvedl nám, jak se běžně hledají kandidáti na LinkedInu nebo na Facebooku, jaká jsou úskalí tohoto hledání, kde pracovníci HR dělají nějčastější chyby a jak to má správně vypadat. Vše instruoval na konkrétním případu. Poté nám ukázal, jak pracovat se zpětnou vazbou. Jaký efekt mají videa, jak správně zasílat uchazečům hlasové zprávy nebo videozprávy a především, jak motivovat uchazeče k tomu, aby video nebo e-mail rozkliknul.

Tento workshop vyvolal obrovskou vlnu reakcí, takže po něm následoval téměř hodinový networking, který standardně probíhá až na konci večera.

Po networkingu následovala druhá přednáška Lucky a Báry z STRV, která byla ryze praktická. Holky ve firmě postupně budovali komunitu IT a často metodou pokus-omyl. Vyprávěly o svém prvním meet-upu, kterého se zúčastnilo 5 lidí. Dnes jich pořádají 50 ročně a mají stabilní komunitu vývojářů.

Věnovaly se interní propagaci eventů ve firmě. Účast interních zaměstnanců, kteří poskytují potenciálním uchazečům důležité informace, považují za velmi důležitou. Zatímco některé z akcí jsou vzdělávací, jiné jsou typu „pojď na pivo“. V rámci propagace ve firmě přišla řeč také na firemní newslettery. Každý e-mail by měl zaujmout cílovou skupinu a píšou je samotní vývojáři. Každý newsletter obsahuje odborný článek, pokud byl někdo na konferenci, tak posílá souhrn toho, co ho zaujalo apod.

Poslední část workshopu byla věnována doporučování zaměstnanců do firmy. Holky nám poradily, jak správně motivovat zaměstnance, aby firmě doporučili své kamarády. A není to v první řadě o penězích, ale o tom, že přivádějí parťáka na fotbálek, firemní projekt apod. Konkrétně v STRV funguje doporučovací program na jedničku – má nejvyšší konverzní poměr ze všech kanálů. Celá prezentace byla plná zkušeností a praktických rad, jak správně pracovat s komunitou.

Celou akci hodnotím jako jednu z nejvydařenějších a o jejím úspěchu mě přesvědčují pozitivní ohlasy na sociálních sítích. Již brzy začneme připravovat další HR večer, na který vás včas upozorníme. Rád bych požádal ty, kterým potvrdíme účast, aby se na akci opravdu dostavili nebo se případně včas odhlásili. Pokaždé se najde několik takových lidí, kteří bez omluvy nedorazí a poté blokují místo jiným zájemcům, na které místo již nevystačilo.

V průběhu večera jsme také trochu natáčeli a ze záběrů vytvořili krátké video. Můžete si tak utvořit představu o pohodové atmosféře, která se nesla celým večerem. Video je ke shlédnutí zde: http://bit.ly/HRvečer_video

A na závěr bych rád citoval holky z STRV: „Komunita je jako kvítek. Musíte se o něj starat, zalévat ho a kypřit, jinak vám zahyne. A to by byla škoda.“







Poslední aktualizace: 26. 09. 2018