Menu
Je důležité, kdo je jednička? A má smysl se bránit, když si přivlastní vaše prvenství?

Je důležité, kdo je jednička? A má smysl se bránit, když si přivlastní vaše prvenství?

4 minuty čtení

Minulý týden jsem připravil na blogu článek o tom, jak se nám podařilo vybudovat silného mezinárodního hráče v oblasti affiliate marketingu a největší cashback portál v regionu. Za pouhých 3,5 roku jsme získali 1.200.000 registrovaných uživatelů a rychle rosteme dále. V článku jsem zmínil spoustu dalších čísel.

Na toto téma jsem připravil ještě podobný článek na LinkedIn.

Nezapomněl jsem poděkovat za všechny tyto skvělé výsledky kolegům, kteří se s námi podílí na úžasném růstu TIPLI nyní nebo si vyhrnuli rukávy a přiložili ruku k dílu v minulosti. Cítím vděčnost a povinnost poděkovat všem skvělým kolegům, se kterými jsem měl dosud čest pracovat.

Business je o číslech

Články odpovídají na otázku, kdo je jednička na trhu? Nemyslím si, že na tom nějak moc záleží. Na druhou stranu business je o číslech a na srovnání s konkurenty na trhu jsme často dotazováni.

Když jsem publikoval uvedené články, ozval se mi kamarád a poslal mi čínské přísloví „Mluvením rýži neuvaříš“. V reakci na článek připsal slova podpory, že nám fandí a ať se nenecháme otrávit okopáváním kotníků od konkurence.

Kamarád psal, že přísloví přesně sedí na růst TIPLI, že zatímco my makali na růstu, manažeři konkurence tak dlouho budovali kult jedničky, až je z toho dvojka. 🙈 Prý přísloví sedí k úspěchu TIPLI a propadu konkurence a špatné práci jejich manažerů. Nemám se nechat zdržovat a dále vytrvale makat. A ať brzy zbouráme s TIPLI metu 2.000.000 registrovaných uživatelů.

Obdržel jsem ke článkům hodně reakcí. Rozdělil bych je do dvou skupin.

Na jedné straně obrovské množství podpory od lidí, kteří si umí představit, jak moc jsme se v posledních 3,5 letech nadřeli. Kolik to bylo práce po večerech a víkendech. Kolik výzev jsme museli zvládnout.

Ve druhé skupině bylo několik málo komentářů, že srovnání není důležité a měl bych nechat na pokoji trápící se manažery konkurence, protože mají svých starostí dost. Nasekali chyby, například postavili komunikaci na chybném ego argumentu jedničky na trhu. Tím nabourali důvěryhodnost projektu i svou osobní. Jsou v pozici kapitána na Titaniku, který už vybírá jen ze špatných možností a co čert nechce, vybere vždy tu horší.

Konkurence nám pozici jedničky na trhu nedává zadarmo. Čelíme konkurenci, která se nebojí různých praktik. Nedávno tyhle experty pro pomluvy zažalovala společnost VIVnetworks, která patří v regionu mezi nejvíce respektované firmy v oboru internetového marketingu a affiliate.

Ostatně čísla VIVnetworks mluví jasně – zajistili svou sítí partnerů pro e-shopy téměř 3 miliardy korun v tržbách, více jak 1,8 mil. objednávek. Partnerům vyplatili v roce 2019 provize ve výši 145 mil. korun.

Více jsem k tomu zmínil v samostatném článku zde >>

Roky jsme nad nefér praktikami konkurence přivírali oči. Roky jsme ty kouzelníky ignorovali. Naše trpělivost s nimi je ovšem u konce.

Je důležité, kdo je jednička?

Vedl jsem zajímavou diskuzi s Ottou Kočím, který šéfuje projektu ePoptavka.cz. Ten je mimochodem takovým tichým a velmi výkoným strojem na peníze tuzemského internetového businessu. Fantasticky fungující business a Otto tam jako ředitel dělá roky skvělou práci.

Diskutovali jsme s Ottou, že jsme ve shodě, že prvenství není nějak extra důležité. V podnikání je klíčový obchodní úspěch. A nezapomínal bych na osobní úspěch a spokojenost lidí ve firmě na různých pozicích. To vnímám jako stejně důležité, že bych neobětoval obchodnímu úspěchu fyzické ani psychické zdraví kolegů. Je pro mě důležité, ať lidi dělají svou práci rádi. ❤️

To poměřování je v řadě věcí pitomé a v něčem je i zajímavé. Podle mojí zkoušenosti je pro některé lidi v týmu tahle soutěživost prospěšná, že je motivuje dát práci něco navíc – třeba občas práci dát navíc večer nebo víkend, když je potřeba a může to udělat skokový růst nebo změnu. Je to jako v nějakém sportu – ať už hraju fotbalovou ligu nebo individuální sporty jako stepování. :o) To soutěžení má svá kouzla.

Co mě samozřejmě vadí – a to v businessu, sportu i osobním životě – když se nemluví pravda. Nemám potíž hodit čísla na stůl a nelíbí se mi, když konkurence uvádí, že jsou jednička a svoje čísla neřeknou. To má takový divný zápach, něco jako zkažená svačina ve školní aktovce.

Otto dobře doplnil, že je motivující „být první“ nebo být „lepší“. Spousta z nás je soutěživých. Někdy soutěžíme i sami se sebou. Pozice jedničky je taková další satisfakce, než jen obchodní úspěch. A dále Otto doporučil podcast s Tomášem Búřilem, staro-novým obchodním ředitelem Seznamu, který mluvil o winning spirit. Otto doplnil, že je podle něj velmi důležitý pro firmu a přeje všem firmám, aby jej měly. Je to motor akce, růstu firmy, spokojenosti i zadostiučinění lidí ve firmě. Je to prostě paráda.

A Otto mě podpořil, že když si někdo chce přivlastnit to, co mu nepatří, tak dává smysl se adekvátně bránit.

Jak to máte a vidíte vy? Dejte mi vědět třeba přes Twitter nebo LinkedIn.

Poslední aktualizace: 08. 06. 2020